trešdiena, 2011. gada 21. septembris

Kompozīcija


Mērķauditorija: sākot no 12 gadiem un vecāki

1.       Līnija. Līnijas izmantošana mākslas darbā.
Praktiskkais uzdevums: darbs, kurā noteicošā loma būtu līnijai. Skicējam skices ar – tušu, zīmuli vai pildspalvu un gala rezultātā radam lineāru darbu uz audekla vai papīra. Tas var būt abstrakts  vai lineāri tverts realitātes attelojums, galvenais izmantot visas šī vizuālā elementa iespējas. Līnija  - galvenais izteiksmes līdzeklis. (2 nodarbības)

2.       Ritms.
Praktiskais uzdevums:  Z īmējam daudz skices – eksperimentējam un meklējam līniju rimus, pētam ornamentus, skicējam regulāru un dabā ieraugāmu – līniju , laukumu, krāsu ritmu. Ritms ir arī veids kā parādīt kustību. Nobeiguma darbs – uz audekla, papīra vai kartona,  izmantojot veiksmīgāko skici. (2 nodarbības)

3.       Kontrasts.
Praktiskais uzdevums:  Skicējam skices un meklējam dažāda veida kontrastus (krāsu, lielumu, tumši – gaišo, faktūru, arī noskaņu  u.c. kontrastus). Nobeigumā gleznojam darbu. (2 nodarbības)

4.       Horizonta līnija.
Praktiskais uzdevumsizveidot darbu, kur tiek izmantots laukuma dalījums..līnija, kas noteiks laukuma raksturu..darba uzdevums  - abstrahēties..no ierastā horizonta līnijas izpratnes.  Galarezultātā gleznojam darbu izvēlētajā tehnikā, kas varētu būt audekls/akrils. (2nodarbības)

5.       Krāsa
Spektrs. Pretkrāsas, papildkrāsas. Krāsas „balināšana” un „pelēcināšana”(tumšināšana) – kā to izmantot glezniecībā?
Praktiskais uzd. : 1)darbs, kurā izmantojam tikai divas izvēlētās krāsas – balinam un pelēcinam tās. Var gleznot  kluso dabu vai ainavu. Var gleznot dekoratīvu vai abstraktu darbu izmantojot šo paņēmienu. Var taisīt ornamentālu darbu. (2. nodarbības)
2)radošais darbs ar galveno izteiksmes līdzekli – krāsu. Izmantojam papildkrāsas un pretkrāsas. Krāsa kā patstavīgs izteiksmes līdzeklis. (1 – 2 nodarbības)

6. Faktūra. 
Dekoratīvā faktūra.
Praktiskais uzdevums: radošais uzdevums – veidojam savu kompozīciju, kurā izmantojam grafiski veidotu  faktūru. Kā arī, var izmantot krāsas reljefās īpašības. Izmantojam faktūru, ritmu, krāsu. Iedvesmas avots var būt kāds dabas elements – koka mizas, apelsīna, gliemežvāka virsma..jebkas. Vienkārši apskatamies vērīgi sev apkārt. Var izmantot arī fotogrāfijas. (2 nodarbības)

7.       Gaismēna. 
Klusināta gaismēna. Siluets.
Praktiskais uzd.: gleznojam gleznu ar izteiktu, kontrastainu gaismēnu. Klusā daba. (2 nodarbības)

8.       Laukums.
Praktiskais uzd: Darbs, kurā krāsu laukumiem ir noteicošā loma. Pētam māksliniekus, kuru gleznas sastāv no krāsu laukumiem. Radam savas idejas. (2 nodarbības)

9.       Ornaments.
Prakstiskais uzd.: izveidojam savu kompozīciju, izmantojot ornamentus, vai izveidojam savu ornamentu  - ritmiski atkārtojot konkrētus elementus. (2 nodarbības)

10.   Simetrija/Asimetrija
Praktiskais uzd. : Skicējam asimetriju un simetriju. Vēlāk pēc izvēlētās vienas skices gleznojam darbu, kurā apvienoti abi pretstati vai izmantots tikai viens vai otrs. (2 nodarbības)

11.   Dinamika/Statiskums
Praktiskais uzd.: Skicējam un tad gleznojam statiskumu un dinamiku – divus nelielus darbus. (2-3 nodarbības)

12.   Glezniecības un fotogrāfijas „attiecības”.
Uzd.: Izmantojam fotogrāfiju kā palīglīdzekli glezniecībai..brīvi izmantojot fotogrāfijas piedāvātās iespējas. (2 nodarbības)
13.   Fragments. Fragmentārisms.



Kursi notiek Rīgā, Cēsu ielā 8, Terēzes Zaķes mākslas 
studijā.

Pasniedzēja:  gleznotāja Anna Laicāne
Nodarbības notiek vienu reizi nedēļā, piektdienās (par pulksteņiem ir iespējama vienošanās) un ilgst 3 stundas.

Nodarbību maksa- 40.-Ls mēnesī (4 nodarbības).

Tā kā mēs neiesaistamies valsts dotāciju programmās, bet vēlamies, lai arī jums mācību maksa būtu pēc iespējas patīkamāka, piedāvājam vienkāršāko atlaižu sistēmu:
-          Ja atrodat vēl vienu līdznācēju uz Jauniešu mākslas studijām, jūs saņemat 10% atlaidi,
-          ja 2- 25% atlaidi,
-          ja 3- 50%,
-          ja 4- 75%,
-          ja 5- 100%
      
     Lai izdodas!! Būsiet gaidīti!



Pieteikties pa e-pastu:    macibas@gmail.com

vai tel.:                          26786611


Nav komentāru:

Komentāra publicēšana